Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Voor jonge professionelen die hun eerste stappen zetten op de arbeidsmarkt zijn interculturele competenties een belangrijke troef. Paul Catteeuw toont aan dat men interculturele competenties kan verwerven door training en pleit ervoor dit op te nemen in het curriculum van het hoger onderwijs. Hij ontwierp een referentiekader voor interculturele competentie, dat aan de hand van de portfoliomethodiek werd uitgetest in de Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen (2004-2007).
Teaching --- Higher education --- Mass communications --- HO (hoger onderwijs) --- competenties --- interculturele communicatie --- intercultureel onderwijs
Choose an application
Deze uitgave bestaat uit 60 unieke fotokaarten en een bijbehorend boek waarin twintig activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops staan beschreven.De doelen die met deze fotokaarten behaald kunnen worden zijn heel divers. De fotokaarten kunnen worden ingezet voor kennismaking, ervaringen uitwisselen, meningen peilen en evalueren. De in de praktijk geteste fotokaarten zijn bovendien heel geschikt om specifieke onderwerpen zoals spreekwoorden, creatief denken, persoonlijke effectiviteit, milieu of didactiek te behandelen.(https://www.bsl.nl/shop/water-naar-de-zee-dragen-9789031360505.html)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- 489.4 --- communicatie --- kennismakingsspelen --- motivatie --- persoonlijke effectiviteit --- spreekwoorden --- werkvormen --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactisch materiaal --- Onderwijs --- onderwijs --- 454.21 --- Activerende didactische werkvormen --- didactische set --- 092102.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 484.4 --- coaching --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- fysiologie --- leermethoden --- leermiddelen --- les --- trainingen --- KHCA --- groepswerk --- groepswerk. --- Groepswerk. --- Didactische werkvormen --- Training --- Diversiteit --- Fotokaarten --- Opleidingen --- Methodologie --- Beeldcommunicatie --- Motivatie --- Werkvormen --- Games --- didactiek --- 371.3 --- toegepaste filosofie --- Opleiding --- Werkvorm --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport
Choose an application
Dit boek ontstond na fundamenteel wetenschappelijk onderzoek over de betekenis van islam voor hoogopgeleide jongeren met een moslimachtergrond in Vlaanderen (UA). Dit luidde een nieuw onderzoeksperspectief in. Vaak wordt islam in de West-Europese migratiecontext met achterstelling en maatschappelijk falen geassocieerd. Dit boek peilt daarentegen net naar de betekenis van islam bij jongeren die door de maatschappij als succesvol beschouwd worden. Hoe ervaren zij het om als jongere met een moslimachtergrond op te groeien in Vlaanderen, een succesvolle schoolloopbaan en, een eigen identiteit uit te bouwen, een sociaal netwerk te creëren, een 'vreemde' religie te belijden? Het uitvoeren van dit onderzoek creëerde een aantal contacten met andere onderzoekers in de lage landen die eveneens over islam en moslims met een migratieachtergrond werken. Zij belichten thema's als de institutionalisering van Islam in België, socialisatie in gezinnen met een moslimachtergrond, sociaal activisme en feminisme bij jongeren met een moslimachtergrond. Naast deze onderwerpen verhaalt het boek hoe islam een geïntegreerd deel uitmaakt van een aanzienlijk deel van de jongeren populatie in Vlaanderen. De wijze waarop zij hun islam beleven en gestalte geven neemt echter zeer uitlopende vormen aan en is daarenboven bijzonder dynamisch
Islam --- Islam ; Vlaanderen - Migrantenjongeren ; hoger onderwijs ; Vlaanderen - Multicultureel samenleven. --- Sociology of religion --- allochtone jongeren --- Sociology of education --- Sociology of minorities --- godsdienstsociologie --- Flanders --- 304.3 --- Ethiek --- Godsdiensten --- Levenswijzen --- Moslims --- C1 --- islam --- socialisatie --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- multiculturele samenleving --- S20080728.JPG --- Vlaanderen --- 328.7 --- allochtonen --- diversiteit --- identiteit --- maatschappelijke vraagstukken --- Mohammedanism --- Muhammadanism --- Muslimism --- Mussulmanism --- Religions --- Muslims --- Kerken en religie --- 325 --- 2 --- 493.8 --- sociale problemen en zorg voor allochtone groepen --- Youth [Muslim ] --- Flanders (Belgium) --- feminisme --- C3 --- identiteit (x) --- religie --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Godsdiensten (dogmatiek) --- #GGSB: Islam --- #SBIB:316.331H421 --- #SBIB:39A10 --- 297 --- 081 Godsdienst --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Kunst en cultuur --- Morfologie van de godsdiensten: Islam --- Antropologie: religie, riten, magie, hekserij --- Islam. Mohammedanisme --- Allochtonen --- Hoger onderwijs --- Godsdienst --- Opvoeding en onderwijs --- Diversiteit --- Migrantenjongeren --- Samenleving --- Participatie --- minderheden --- Allochtoon --- Opvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Man --- Inclusie --- Maatwerk --- Onderwijs --- Film --- Autochtoon --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Migrantenjongere --- Emigratie --- Dogmatiek --- Godsdiensten (dogmatiek) --- Persoon met een migratieachtergrond --- hoger onderwijs --- islam en jongeren --- migratie in West-Europa --- achterstelling --- maatschappelijk falen --- sociaal netwerk --- institutionalisering van de islam in België --- sociaal activisme --- de jongerenpopulatie in Vlaanderen
Choose an application
Doos bevattende:- handleiding 148p. + 8 bijlagen- 30 prenten met portretten
lager onderwijs --- Painting --- kunstopvoeding --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schilderkunst --- Didactics of the arts --- art appreciation --- painting [image-making] --- museumeducatie --- museumbezoek --- Royal Museum of Fine Arts [Antwerp] --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- didactiek --- kinderen --- kunst --- plastische opvoeding --- tekenen --- 477.6 --- 738.2 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Portretkunst --- Schilderkunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Portretten --- 373.67 --- Kunst --- Musea --- kunsteducatie --- 701.1 --- Kunstgeschiedenis --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Portretschilderkunst --- 094459.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- musea --- NT2 --- muzische vorming --- portretten --- kledij --- gevoelens --- expressie --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Figuren - Portretten --- Tekenen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- taalvaardigheid --- didactisch materiaal --- Taalvaardigheid --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal --- Kunsten --- Ervaringsgericht onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Portret --- Beeldeducatie --- Anderstalige nieuwkomer --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Ervaringsleren. --- Portretkunst. --- Taalverwerving. --- art appreciation. --- painting [image-making]. --- portrettekenkunst. --- taalverwerving.
Choose an application
Diversiteit en kwaliteitsvol onderwijs kunnen perfect samengaan. Daar bestaat voldoende wetenschappelijk bewijs voor. Het blijkt ook uit de vele voorbeelden van scholen in binnen- en buitenland. Helaas vind je die nauwelijks terug in de studieboeken en cursussen die de toekomstige generaties professionals klaar moeten stomen, van leraren tot schoolleiders en van sociaal werkers tot beleidsmakers. Sterker: veel van wat je daarin leest moet op de schop. Of dacht u dat racisme een kwestie is van 'slechteriken' en dat jonge kinderen elkaar niet discrimineren? Dat we best niet te veel stilstaan bij raciale verschillen en dat ras niet bestaat? Dat leerlingen van zichzelf wel Nederlands zouden leren? Dat etnische ongelijkheid alleen maar te maken heeft met armoede en uitsluiting? Think again. Dit boek helpt u daarmee op basis van een sterk wetenschappelijk onderbouwd verhaal over hedendaagse uitdagingen in het onderwijs. Maar de lezer wordt ook geïnspireerd door gefundeerde praktijkvoorbeelden om het roer zelf om te gooien. Ongelijkheid, segregatie, lage verwachtingen, taalachterstand, racisme: ons onderwijs staat voor grote uitdagingen. Veel van de studieboeken en cursussen die de toekomstige generaties professionals klaar moeten stomen, schieten tekort. Dit wetenschappelijk onderbouwd boek doet daar iets aan. Met inspirerende praktijkvoorbeelden.https://www.epo.be/nl/sociaal-politiek/4649-onderwijs-in-een-gekleurde-samenleving-9789462672505.html
intercultureel onderwijs --- Sociology of culture --- Social problems --- Sociology of education --- Objectives of teaching --- Onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Onderwijsachterstand --- Taalproblemen --- Meertaligheid --- Taalachterstand --- Diversiteit --- Moedertaal --- Godsdienst --- Schoolprestaties --- Ongelijkheden --- Segregatie --- Racisme --- Onderwijskansen --- Gelijke onderwijskansen --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Multiculturele samenleving --- Teaching --- Sociology of minorities --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs en maatschappij --- 454.6 --- diversiteit --- grootsteden --- onderwijs --- education --- Onderwijskunde --- 460.6 --- kunsteducatie --- inclusiviteit --- ras --- racisme --- multiculturele samenleving --- Discriminatie --- religie --- onderwijsbeleid --- taalontwikkeling --- taal --- didactiek --- didactische principes --- gelijke onderwijskansen --- Inclusief onderwijs --- Taalprobleem --- Schoolprestatie --- Ongelijkheid --- Segregatie (samenleving) --- Hoger onderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- 37.01 --- 316.74:37 --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Onderwijssociologie --- 734 Multicultureel onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Geïntegreerd onderwijs
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|